Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Instalace plováků pro letoun M-4 Irbis
Heczko, Nikodem ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Palička, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem instalace plováků pro letoun M-4 Irbis a jeho modifikací s cílem umožnit přistání na vodní hladině. Součástí práce je volba geometrie plováků, hmotnostní rozbor modifikované verze a pevnostní kontrola konstrukčních uzlů. Snahou bylo provedení konverze na plovákový letoun, která povede k minimálnímu zásahu do draku letounu a splnění požadavků předpisu ASTM F2245 a CS-VLA. V závěru práce je stanovení hydrodynamických a aerodynamických vlastností letounu spolu s letovými výkony. Poslední část je věnována návrhu směrového řízení kormidla plováků.
Návrh pravidel pro řízení hydroenergetické funkce vodní nádrže
Bednář, Martin ; Kříž, Tomáš (oponent) ; Menšík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvořit algoritmus, pomocí kterého bude možno navrhnout pravidla řízení. Pravidla řízení umožní dosáhnout efektivnějšího využití hydroenergetického potenciálu u nádrží s průtočnou MVE. Vlastní algoritmus bude vytvořen s ohledem na maximalizaci zisku z provozu hydroelektrárny a bude k tomu využit časový průběh ceny elektrické energie na trhu. Algoritmem navržená pravidla budou zjednodušeně otestována ve vybraném období pomocí simulačního modelu.
Traction axial flux motor-generator for hybrid electric bus application
Odvářka, Erik ; Dědková, Jarmila (oponent) ; Pivoňka, Pavel (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
This thesis deals with a design of a novel Axial-Flux Permanent Magnet Motor-Generator for a hybrid electric bus application. Thus, the design specification represents a set of requirements, which leads toward a concept of a unique topology meeting performance, efficiency and dimensional targets. The particular topology of the Axial-Flux Permanent Magnet Motor-Generator discussed in this work is an outcome of deep literature survey, followed by the concept selection stage with the layout of the machine as an outcome of this processes. The design approach behind this so-called Spoke Axial-Flux Machine follows an idea of multiphysics iterations, including electromagnetic, thermal, mechanical and controls design. Such a process behind the eventually proposed design ensured a right balance in between all of these engineering disciplines. A set of bespoke design and analysis tools was developed for that reason, and was backed up by extensive use of Finite-Element Analysis and Computational Fluid Dynamics. Therefore, the actual machine design gained higher level of confidence and fidelity. Modelling of the machine and its drive provided understanding of performance and efficiency of the whole subsystem at various operational conditions. Moreover, it has illustrated an optimization potential for the controls design, so that efficiency of the machine and power electronics might be maximized. Several prototypes of this machine have been built and passed through extensive testing both on the subsystem and system level. Actual test results are discussed, and compared to analytical predictions in terms of the machine's parameters. As a lesson learned from the first prototype of this machine, a set of redesign proposals aiming for simplification of manufacturing and assembly processes, are introduced. This work records steps behind all phases of development of the Axial Flux Machine from a basic idea as an outcome of concept selection stage, up to testing and wrap-up of experience gained from the first generation of the machine.
Návrh pravidel pro řízení hydroenergetické funkce vodní nádrže
Bednář, Martin ; Kříž, Tomáš (oponent) ; Menšík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvořit algoritmus, pomocí kterého bude možno navrhnout pravidla řízení. Pravidla řízení umožní dosáhnout efektivnějšího využití hydroenergetického potenciálu u nádrží s průtočnou MVE. Vlastní algoritmus bude vytvořen s ohledem na maximalizaci zisku z provozu hydroelektrárny a bude k tomu využit časový průběh ceny elektrické energie na trhu. Algoritmem navržená pravidla budou zjednodušeně otestována ve vybraném období pomocí simulačního modelu.
Instalace plováků pro letoun M-4 Irbis
Heczko, Nikodem ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Palička, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem instalace plováků pro letoun M-4 Irbis a jeho modifikací s cílem umožnit přistání na vodní hladině. Součástí práce je volba geometrie plováků, hmotnostní rozbor modifikované verze a pevnostní kontrola konstrukčních uzlů. Snahou bylo provedení konverze na plovákový letoun, která povede k minimálnímu zásahu do draku letounu a splnění požadavků předpisu ASTM F2245 a CS-VLA. V závěru práce je stanovení hydrodynamických a aerodynamických vlastností letounu spolu s letovými výkony. Poslední část je věnována návrhu směrového řízení kormidla plováků.
Traction axial flux motor-generator for hybrid electric bus application
Odvářka, Erik ; Dědková, Jarmila (oponent) ; Pivoňka, Pavel (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
This thesis deals with a design of a novel Axial-Flux Permanent Magnet Motor-Generator for a hybrid electric bus application. Thus, the design specification represents a set of requirements, which leads toward a concept of a unique topology meeting performance, efficiency and dimensional targets. The particular topology of the Axial-Flux Permanent Magnet Motor-Generator discussed in this work is an outcome of deep literature survey, followed by the concept selection stage with the layout of the machine as an outcome of this processes. The design approach behind this so-called Spoke Axial-Flux Machine follows an idea of multiphysics iterations, including electromagnetic, thermal, mechanical and controls design. Such a process behind the eventually proposed design ensured a right balance in between all of these engineering disciplines. A set of bespoke design and analysis tools was developed for that reason, and was backed up by extensive use of Finite-Element Analysis and Computational Fluid Dynamics. Therefore, the actual machine design gained higher level of confidence and fidelity. Modelling of the machine and its drive provided understanding of performance and efficiency of the whole subsystem at various operational conditions. Moreover, it has illustrated an optimization potential for the controls design, so that efficiency of the machine and power electronics might be maximized. Several prototypes of this machine have been built and passed through extensive testing both on the subsystem and system level. Actual test results are discussed, and compared to analytical predictions in terms of the machine's parameters. As a lesson learned from the first prototype of this machine, a set of redesign proposals aiming for simplification of manufacturing and assembly processes, are introduced. This work records steps behind all phases of development of the Axial Flux Machine from a basic idea as an outcome of concept selection stage, up to testing and wrap-up of experience gained from the first generation of the machine.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.